Eerste week Benidorm - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Ida Rijken-Damen - WaarBenJij.nu Eerste week Benidorm - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Ida Rijken-Damen - WaarBenJij.nu

Eerste week Benidorm

Door: benidormbasterd

Blijf op de hoogte en volg Ida

07 April 2012 | Spanje, Benidorm

26.03.2012
Hallo allemaal!

Na een kleine vertraging op Schiphol, zijn we rond 20:20 aangekomen op Alicante airport. Daar stonden al mensen op ons te wachten die ons naar de clinic hebben gebracht (per ambulance/taxi?). Mama is gelijk ingecheckt in de clinic. Na de nodige info ben ik naar een hotel naast de clinic gegaan.
Na een nachtje slapen is vanmorgen bij mama al bloedruk gemeten en bloed afgenomen e.d. Dokters komen zich vanmiddag voorstellen, en komen ook de dingen doornemen voor de komende dagen. Mama zit er niet tegen op :). Tot nog toe is alles goed geregeld en zien we de rest van de tijd met vertrouwen tegemoed.
Tot zover even een berichtje van ons!

Groetje van onder een strak blauwe lucht en een zonnig Benidrom,
Ida en Monique

P.S.: @Mariet, bedankt voor je kaartje!!

27.03.2012
Hallo allemaal,

Vanmorgen is mams geopereerd aan dr heup. Het is allemaal goed en vlot gegaan. Ze heeft een ruggeprik gehad en een roesje. Het is haar allemaal reuze meegevallen. Ze heeft wel het eea meegekregen van de operatie, en vond dat wel prettig. Vanmiddag hield ze vol dat ze in Spanje Portugees spreken, maar daar kon ze vanavond wel om grinnikken. Ze zegt niet veel pijn te hebben, maar heeft natuurlijk nog wel pijnstilling ;). Ze ligt vandaag op IC (is standaard na een operatie), en mag morgen weer terug naar de afdeling. Hierdoor kom ik haar maar 2 uurtjes bezoeken. Vrijdag of zaterdag gaan we naar het appartement bij het revalidatiecentrum waar ze a.s. maandag gaat beginnen met revalideren (5 dagen per week, 2 uur per dag).
Ook ik vermaak me wel, alhoewel het wel saai is in je eentje op een terrasje e.d. Verder hebben we lekker weer (net als jullie), al is de wind soms wat frisjes.

Tot zover weer de nieuwtjes.
We houden jullie op de hoogte!
29.03.2012
Hola Amigos!

Allemaal hartstikke bedankt voor alle lieve felicitatie-mailtjes, -smsjes, en -telefoontjes!
Heeft mams tóch een verjaardagsgevoel gehad!!
Ik had natuurlijk wel een cadeautje voor haar gescoord...

Liefs uit Benidorm!
01.04.2012
Hola amigo's!!

Vanmorgen zijn we verhuisd van Benidorm naar Benitachell/Moraiara (ongeveer 40km verder op).
Het had nog wat regelwerk nodig... Krukken regelen, medicijnrecept regelen, naar de apotheek. Kortom: ik mocht in actie komen .
We zijn rond 11:00 opgehaald door Paul (fysiotherapeut van Medifit) die ons naar het apparthotel heeft gebracht. Onderweg prachtige in bloei staande mimosa, kersen- en perzikbomen. Ook bomen met citroenen en sinasappels gezien.
Daar aangekomen moest ik de huurauto (Chevrolet Spark) ophalen. Ook hier heeft Paul even mee geholpen. Toen weer terug naar apparthotel, en even boodschappen gedaan. Daarna waren we uitgeregeld, en keerde de rust weer terug.
Vanmiddag lekker op ons best riante balkon gezeten om te genieten van ons nieuwe uitzicht (vele malen beter dan Benidrom!). Het was dan wel bewolkt met af en toe een zonnetje, maar een temperatuurtje van 20graden .
Appartement ziet er geweldig uit, en eten wordt aan de deur bezorgd.
Mams schuiffelt rond op dr krukken (nog niet te veel, da's ook niet goed), dat gaat al weer wat soepeler dan gisteren. Ook heeft ze dr oefeningen gedaan. Maandag om 11 uur wordt mams door de chauffeur (lees ikke) voor het eerst naar revalidatiecentrum gebracht.

Tot zo ver weer de info vanuit een zonnig Spanje
03.04.2012
Hola Amigos!

Afgelopen maandag is mams begonnen met revalideren. Het lopen gaat met de dag een beetje soepeler. Zelfs bij revalidatiecentrum staan ze ervan te kijken hoe goed het al gaat :)!!!!
Ze heeft bijna geen pijnstillers meer nodig, en de wond geneest mooi.
Vanmiddag zijn we na de lunch naar Moraiara gereden en hebben we heerlijk op een terrasje aan de boulevard gezeten. De lucht is niet meer strak blauw, maar het is nog steeds zeer aangenaam om buiten te zijn.

Helaas zijn er mensen die soms wel,en soms geen mail krijgen (en dat terwjil de mailadressen wel goed zijn, aangezien we in de tussentijd van iedereen wel een reactie hebben gehad op voorgaande mailtjes). Vandaar deze oplossing..

Adios vanaf la playa :)
---------------------------------------07.04.2012
Buenos dias amigos!!

Weer even een kleine update vanuit Benitachell..
Revalidatie van mams gaat nog steeds goed. In het revalidatiecentrum oefent ze op de fiets, loopband en andere apparaten. Ze heeft leuke fysiotherapeuten (helaas allemaal voorzien.. Grrrr) die elke dag vragen hoe het gaat, en eventueel het programma aanpassen. Met de dag gaat het soepeler. Zelf zegt ze dat ze aan het oefenen is voor de marathon van NY (vierdaagse van Nijmegen lijkt me realistiser), haha. Volgende week zal ik weer foto's posten van mams die met haar oefeningen bezig is en van leuke dorpjes enzo.
Vanmorgen even boodschappen gedaan voor Paasmis. Je kent het wel: eitjes, toastjes enz.. Vanmiddag gaan we in Javea kijken hoe de terrasjes zijn en de omgeving bekijken met de auto. Revalidatiecentrum heeft voor een rolstoel gezorgt, zodat dit soort ondernemingen voor mams wat makkelijker zijn :)

Hasta luego!

• 03 April 2012 - 17:49

Renate:

Leuk om zo jullie avonturen te kunnen volgen. Liefs uit Dongen.

• 03 April 2012 - 19:11

Lizethe:

Hoi Monique en Moeder,

Veel succes met revalideren en hoop dat het snel allemaal achter de rug is. Maar ik lees wel dat het goed moet komen als je 5 dagen 2 uur per dag oefent. Hou vol en ik lees je verslagen en je fb wel hoe de revalidatie gaat.

Liefs Lizethe

• 06 April 2012 - 09:12

Antoon En Tonnie:

Renate heeft de link opgeslagen bij de favorieten. Zo kunnen we jullie ook volgen.

Sterkte!!
    Antoon en Tonnie

• 06 April 2012 - 22:24

Mariet:

Oehoe ,alles goed daar.?Gaat de revalidatie nog steeds goed.Leuk om alles een beetje te kunnen volgen.Een goed paasweekend en groetjes en liefs Ivo en Mariet

• 09 April 2012 - 09:50

Tonnie En Antoon:

Komen wij in nijmegen bloemen bregen oke
    liefs antoon en Tonnie

• 09 April 2012 - 12:44

Petra En Jan:

hallo lieverds, probeer jullie te mailen maar volgens mij lukt het niet helemaal kan je even laten weten of er iets aan komt bij jullie van ons? dikke kus

• 09 April 2012 - 15:28

Arjan Marjan Kindere:

Hallo Tante Ida en Monique,
    Nou zet hem op tante Ida . Oefen goed en laat ze allemaal maar eens zien wat u kan.Ik hoop voor jullie dat het daar beter weer is als hier nu REGEN EN KOUD. Maar ja iedereen is ook vrij vandaar. Nou de groeten liefs Arjan Marjan Wendy en Ruud

• 13 April 2012 - 08:29

Piet En Toos:

Hoi Ida en Monique,

Ziet er geweldig uit. Ik zie heel bekende oefeningen. Goed blijven oefenen des te eerder ben je weer aan de wandel.
    As. dinsdag moet ik weer naar de orthopeed voor controle. Veel sterkte en geniet van het lekkere weer.
    Groetjes Toos en Piet